söndag 10 mars 2013

är du där ute? nä jag är häringe!

Solen valde att skina så jag och Annika valde att åka på utflykt, till Häringe slott där man kan dricka/äta dyrt afternoon tea.

Eftersom vi var sluga så åkte vi hemifrån i god tid innan vi bokat bord, om vi skulle hitta nåt kul att fotografera medan solen fortfarande sken.
och SOM jag hittade! T.ex ett förråd nere vid stranden. 

eller den här allén. 

En husvägg!

Sen blev det spännande på riktigt. VARGSPÅR skrek Annika. HERREGUD skrek jag. Sen gick vi vidare och när vi hittade nedanstående skylt lugnade vi ned oss eftersom vi förstod att det förmodligen bara varit en av Marguerites vänner som hasat omkring.

Hon hade många bästisar.

Det kändes inte helt naturligt att koppla namnen till just hundar, men det stod ju uttryckligen hundkyrkogård så jag antar att de inte fuskat dit några fåglar. Lill-Kuku kanske var gul eller hade fjäderpäls.

Stackars Sallad-Bebe blev bara fyra år gammal. Vad gjorde Marguerite med sina hundar egentligen? 

Undrar om den som ristade stenen tyckte att Salad-Bebe kändes mer korrekt och hen sedan fick trycka till ett extra L. SALLAD-Bebe, det fattar väl vem som helst sa säkert Marguerite indignerat.
Björn blev bara ett år.


Såklart fanns där änder, såklart fotade jag.

kill kill

så gick vi äntligen in

ett återkommande inredningstema

Vi tittade storögt på det tre våningarna med godsaker och sconesen som låg i den vita sconeskorgen. Det här orkar vi nog inte äta upp tänkte vi. Det orkade vi.

Dagen till ära hade jag satt på mig mina tjockisjeans, dvs de jeans jag bar för ett drygt år sedan och som då satt som en smäck. Jag brukar ta på mig dem ibland och fnissa över att jag kan stoppa saker i linningen eftersom de är så stora. Igår var de inte så stora, de var rätta tajta igen. Jag är nu officiellt tjockis igen.  Vilken tur att vi rensade faten.

precis


Hunden som stod i farstun delade inte mitt problem

Inga kommentarer: