tisdag 14 januari 2014

bobby bobby

den här människan  funderade över Bobby Fischers uttagande av amalgam som han gjort eftersom han ansåg att sovjet avlyssnade honom via dem. Hon skrev "Kan ingen förklara för mig exakt hur man gör när man avlyssnar någon via tandfyllningarna. Gärna med ett kopplingschema och bruksanvisning".
Jag är sällan nödbedd och lite för lång tid efter att frågan kastats ut i något socialt media någonstans så ritade jag en bild på eländet (något ska jag ju göra där jag sitter fjättrad i soffhörnet med den fastväxta paddan i knäet).

Så här blev det. Som vanligt har jag missat att besvara själva kärnan i frågan. Det här är ju inget annat än en ögonblicksbild, det är vare sig kopplingsschema eller bruksanvisning.

Frågeställaren påtalade detta och jag gjorde en (tveksam) förbättring.

Lika rimligt att tro på som själva rimligheten i att han verkligen var avlyssnad via amalgamet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för förklaringen

Catherine sa...

det var så lite! Jag gör allt för att hjälpa till att göra världen lite begriplig

beehunter sa...

Jag har förstått det

Catherine sa...

haha kanske har jag ADHD eller nåt